Kui palju jõu tagasisidet sa tegelikult vajad sim-sõidus?

Sissejuhatus

Kui sukeldud sim-sõidu maailma, on üks kõige kriitilisemaid aspekte, mida arvesse võtta, sinu võidusõiduratta jõu tagasiside (FFB). Jõutagasiside, mida mõõdetakse njuutonmeetrites (Nm), mängib olulist rolli realistliku võidusõiduelamuse loomisel, simuleerides jõudusid, mida tunneksite päris autos. Kuid kui palju jõu tagasisidet tegelikult vajate? Selles postituses uurime erinevaid jõutagasiside tasemeid ja aitame teil kindlaks teha, milline on teie sim-sõidu seadistuse jaoks kõige sobivam.

Jõutagasiside mõistmine sim-sõidus

Võidusõidu-simulaatorite jõutagasiside on loodud jäljendama sõidu füüsilisi aistinguid, näiteks vastupanu ja vibratsiooni, mida tunned pööramisel, kiirendamisel või pidurdamisel. See tagasiside suurendab süvenemist ja võib parandada teie sõiduoskusi, andes tuntavaid vihjeid auto käitumise kohta.

Erinevad jõu tagasiside tasemed

  1. Algtase (2-5 Nm)
    • Algtasemel võidusõidurattad pakuvad tavaliselt 2-5 Nm tagasisidet. Need on sageli hammasratta- või rihmamootoriga süsteemid.
    • Sobib: juhuslikele sim-sõitjatele ja algajatele, kes mängivad laua peal.
    • Näidistooted: Logitech G29, Thrustmaster T300.
    • Plussid: taskukohane, lihtne seadistada, piisav põhiliste võidusõidumängude jaoks.
    • Miinused: Piiratud tagasiside tugevus, vähem realistlik.
  2. Keskmine vahemik (5-10 Nm)
    • Keskmise võimsusega rattad annavad 5 kuni 10 Nm tagasisidet, kasutades Direct Drive süsteemi.
    • Sobib: Keskmise tasemega sim-sõitjad, kes otsivad kaasahaaravamat kogemust.
    • Näidistooted: Moza R5, Moza R9, Simagic Alpha Mini.
    • Plussid: Parem jõutagasiside, rohkem kaasahaaravust, hea tasakaal jõudluse ja hinna vahel.
    • Miinused: Kõrgemad kulud, võib nõuda tugevamaid paigalduslahendusi.
  3. Sweet Spot (10-17 Nm)
    • Kõrgema klassi sim-sõidu rattarattad annavad 10-17 Nm tagasisidet. Seda Nm-i peetakse üldiselt sim-sõidu jaoks parimaks võimaluseks. Driftimiseks ei kasuta sa tegelikult kunagi üle 12 Nm-i. Raja võidusõiduks võib vaja minna veidi rohkem, kuid umbes 15 Nm peaks olema enamiku inimeste jaoks piisav kui nende “eluaegne” rattabaas.
    • Sobib: Edasijõudnud sim-sõitjad, kes otsivad kõige realistlikumat kogemust.
    • Näidistooted: Simagic Alpha, Moza R12, Simucube 2 Sport.
    • Plussid: Erakordne realism, võimas tagasiside, suur täpsus.
    • Miinused: Kallis, nõuab tugevat platvormi, näiteks alumiiniumprofiili ja potentsiaalselt rohkem tehnilist seadistust.
  4. Luksuslik (17-30+ Nm)
    • High-end sim võidusõidu rattaalused on nagu luksus. Enamik inimesi ei vajaks ega kasutaks kunagi nii palju Nm. Ärge unustage, et saate määrata oma rattaaluste Nm väljundit.
    • Sobib: Professionaalsetele sim-sõitjatele või professionaalsetele võidusõidumeeskondadele.
    • Näidistooted: Simagic Ultimate, Simucube 2 Ultimate.
    • Plussid: Võimas tagasiside ja hea painduvus.
    • Miinused: Võib olla väga kallis.

Otseajam vs. Rihmamootoriga rattad

  • Otseajam:
    • Kirjeldus: Otseveduriga rattad ühendavad ratta otse mootoriga, tagades kõrgeima jõu tagasiside ja täpsuse.
    • Plussid: Suurepärane tagasiside, kõrge vastupidavus, minimaalne mehaaniline kulumine.
    • Miinused: Kõrgemad kulud.
    • Näidistooted: Moza R5, Simagic Alpha Mini.
  • Vööga juhitav:
    • Kirjeldus: Rihmamootoriga rattad kasutavad mootorist rattale jõu ülekandmiseks rihma, mis pakub sujuvamat tööd kui hammasrattapõhised süsteemid.
    • Plussid: Keskmine hind.
    • Miinused: Vähem täpne kui otsevedu, võimalik rihma kulumine.
    • Näidistooted: Thrustmaster T300, Logitech G29.

Kui palju Nm on driftimiseks ja rattasõiduks?

Drifti või ralli puhul on kiire ja täpne vastukaalu juhtimine hädavajalik. Sellise võistlusstiili puhul on kasulik mõõdukas jõutagasiside tase, mis jääb tavaliselt vahemikku 5-10 Nm. Rattad nagu Simagic Alpha Mini ja Moza R9 on ideaalsed, sest need annavad piisavalt tagasisidet, et tunda auto tagumise otsa libisemist, säilitades samal ajal kontrolli. Oluline on märkida, et liiga suur tagasiside võib raskendada kiiret vastukaalujuhtimist.

Teisest küljest nõuab rattasõit suuremat täpsust ja stabiilsust suurtel kiirustel. Seda tüüpi võidusõidu puhul tuleb kasuks tugevam jõutagasiside, mis on tavaliselt vahemikus 10-17 Nm. Üksikasjaliku jõutagasisidega kõrgekvaliteedilised rattad, nagu näiteks Moza R16, Simagic Alpha Kõrge jõutagasiside aitab tunda auto haardetaset ja teede tekstuuri, mis parandab ringiaegu, järjepidevust ja mis kõige tähtsam – süvenemist.

Õige jõu tagasiside valimine teie Sim Racing Setup’i jaoks

  • Hinnake oma vajadusi: määrake, kui tõsiselt te võtate sim-sõitu. Kas oled juhuslik mängija, pühendunud entusiast või ambitsioonikas professionaal, kes vajab maksimaalset realismi?
  • Eelarve kaalutlused: Suuremad Nm väärtused ja otsevedude süsteemid on kallid. Tasakaalustage soovitud jõudlust ja eelarvet.
  • Paigaldus ja ruum: Veenduge, et teil on sobiv seadistus, et mahutada suurema jõu tagasiside rattaid, mis nõuavad sageli tugevaid paigalduslahendusi ja piisavalt ruumi. Parimaks peetakse alumiiniumprofiiliga seadmeid, kuid need nõuavad rohkem ruumi ja neid on raskem liigutada.

Kokkuvõte

Õige jõu tagasiside valimine on optimaalse sim-sõiduelamuse jaoks ülioluline. Üldiselt on 10-15 Nm tagasiside piisav 95% sim-sõitjate jaoks. Rohkem kui see on professionaalide jaoks.

Olenemata sellest, kas alustate alles algtaseme ratta või uuendate kõrgekvaliteedilise otsevedamise süsteemi, näiteks Moza või Simagic, aitab teie vajaduste ja eelistuste mõistmine teil teha parima valiku. Pidage meeles, et eesmärk on suurendada teie süvenemist ja naudingut sim-sõidu maailmas.

Keskendudes õigele jõu tagasisidele, saate oma sim-sõidu seadistuse muuta realistlikuks ja põnevaks sõidukogemuseks. Head võidusõitu!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga